Göteborg dag 1 - Universeum

Idag när vi vaknade så öste regnet ner. Då bestämde vi oss för att åka till universeum, vilket typ alla andra turister i Göteborg också bestämt sig för. Väl där gick vi och kollade på allt ifrån hajar till vandrande löv. Vi började titta i olika akvarium och terrarium och avslutade i en uppbyggd regnskog med en massa vilda djur såsom apor, fåglar, sköldpaddor, alligatorer och ödlor.


Jag har en stor fobi för spindlar och vatten, alltså mörkare vatten, så det var inte det lättaste att gå in i ett stort akvarium där vatten med stora hajar och diverse fiskar omringade en men det gick, och det är jag glad för. (Jag vet att det låter extremt töntigt men så är det) Hade ångrat mig annars.

Här kommer en hel del bilder från idag



Här är väldens störta hagel respektive snöflinga som har hittans.



Efter det tog vi spårvagnen till nordstan där vi först käkade lite och sedan gick jag och köpte mig en tröja, ett par byxor, en väska och ett puder. Shoppingutbudet här i Göteborg kan man inte annat än att älska.


Imorgon blir det förmodligen Liseberg och nu - Patrik 1,5.


Hej!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0