28/9-10

Nu var det länge sedan igen..
Var ledig större delen av förra veckan men hade endå fullt upp med afrikanerna. En kväll gjorde vi besök i kyrkan, en annan åt vi middag tillsammans och en tredje så gick vi först på stan och sedan tog vi med dem till badhuset. Har även pluggat lite matte.

Idag blev det stan tillsammans med Daniel. Blev en mössa, halsduk, läppglans (ska göra ett försök i att använda det. Har alltid tyckt att det kladdar så mycket hehe), ögonskugga, ögonbrynspenna och 5 par trosor. När vi var klar på stan blev det en fika.

Dagens middag bestod av detta. Dock med några små ändringar

Bilden och receptet lånande jag från den här tjejen

21/9-10

Det var underbart att få träffa dem igen. Något mer som var underbart var sovmorgonen imorse. Ledig tills på Fredag men imorgon sätter jag igång med matten.

Ikväll ska alla vi som åkte till Liberia + afrikanerna träffas för att kika på bilder och även våran redovisning som vi gjorde efter resan. Ska bli rooligt.

Minnen

Hej så länge.

Liberiabesök, 20/9-10

Jobb idag från 06.45-15.00 och nu sitter jag och väntar på att timmarna ska gå så jag får gå ner på stationen och möta upp afrikanerna från Liberia. Dem vi träffade när vi var i Liberia i Januari. Jag kan inte förstå att dem faktiskt kommer hit, idag! Äntligen! Precis som vi så ska dem vara här i ca 3 veckor och det ska bli så kul.

1 års mys, 19/9-10

I fredags var jag äntligen ledig vilket innebar sovmorgon. Då passade jag även på att fixa personbevis och lite andra papper som behövdes för att kunna söka till att börja plugga matte B. Fick ja direkt när jag lämnade in dem så på Måndag börjar jag plugga, tar dock inte min första lektion försen på Onsdag i och med att jag jobbar. På grund av att jag jobbar nästan 100 % kommer jag även bara kunna plugga på halvtid. Den här kursen ska jag klara av på 5 veckor och den dagen jag är klar med den kommer jag hoppa av glädje. Så mycket som jag hatar matte. Dum som jag var gjorde jag en prövning på matte A och klarade den och valde därför att inte gå på lektionerna efter det. Detta får jag tyvärr sota för idag. Matte B kursen hoppade jag av ca 1 månad innan studenten och fick därför IG i betyg.

Men nu till något roligare.. när Daniel slutat skolan så fick jag en fin bukett med blommor av honom som lite uppvaktning på vår 1 års dag som var igår (18/9). Efter det åkte vi och handlade och röstade, sedan åkte vi upp till min stuga och myste. Igår åkte vi in till Åre och fikade och kollade lite för att sedan åka hem och äta gott och idag åkte vi ner till sjön och fotade lite innan det var dags att åka hem igen. Usch vad dem lediga helgerna går fort.

Har precis gjort en kladdkaka som ska avnjutas framför någon bra film.

- Stugan

Brandon Flower, 13/9-10

Efter jobbet blev det bakning till imorgon då Malin ska komma på besök, sedan mat och nu Filip och Fredrik.

Tills vi hörs igen kan ni lyssna på denna underbara låt. Jag är helt kär.

Borta bra, hemma bäst! 12/9-10

Klockan 05.00 landade jag på arlanda efter att ha vart en vecka i Tunisien på ön Djerba. Veckan var helt underbar med en massa sol och bad, dock var maten och underhållningen skattretande. Maten bestod av 98 % socker (ungefär) och underhållningen av en liten dvärg som sjung tyska barnvisor, VARJE kväll! Hotellet i sig var bland det bästa jag har bott på. Sjukt stort med två stora pooler. Tror det fanns mellan 400 och 600 rum där, varav det som låg längst ifrån havet hade 400 meter ifrån och det närmaste låg i princip på stranden. Vi fick ett rum, som enligt mig hade ett av det bästa lägerna. Precis vid en av poolerna.

Några dagar åkte vi in till 2 olika marknader för att kika lite. Dock var det äckligt varmt så man skyndade sig så snabbt som möjligt för att kunna åka tillbaka och lägga sig vid poolen. Låg mestadels vid poolen för tyvärr lyckades både min mamma och bror bli sjuk med feber. Hann även med att rida kamel en gång till.

Bilden lånande jag från min bror och den är tagen från vår balkong.

I Måndags landade vi som sagt klockan 05.00, klockan 08.20 gick tåget hem till Östersund. Hemfärden gick bättre än tågresan till Stockholm gjorde för strax efter att jag skrev inlägget om att jag satt på tåget så började jag må illa och var sedan åksjuk hela vägen ner till Stockholm. Åksjukepiller räddade hemfärden.

Tisdags morgonen började jag jobba igen och det har jag gjort sedan dess. I Torsdags började jag inte försen 13.30 och då lunchade jag med A-K, Therese och Daniel efter att dem slutat skolan. I Fredags blev det lunch med mamma på sjukhuset och på kvällen blev det grillning tillsammans med Daniels vänner. Igår, Lördag, var jag tyvärr hemma från jobbet och var sjuk.

Idag, Söndag, åkte jag och hjärtat till IKEA för att inhandla en massa saker. Bland annat lite förvaringslådor och liknande för lägenheten är inte speciellt stor. Blev även lite kläder och en väska. Var in på lagerhaus och köpte ett nytt tönt-gulligt duschdrapperi och en hylla till duschen. Har precis bankat ihop en sak till garderoben och ska fortsätta packa upp alla sakerna medans Daniel sitter och pluggar med en kompis.

Imorgon blir det jobb igen med start 06.45.