Göteborg dag 4 - Ikea och nybliven tvillingmamma

Inatt blev jag tvillingmamma! Eller det var i alla fall vad jag drömde. Otroligt hemsk dröm var det och jag vaknade till och med av att jag grät. Det jag kommer ihåg av drömmen var att jag fick reda på att jag var gravid. Kostigt nog var jag höggravid när jag fick reda på det och gick med en mage som var stor som en badboll. Jag ansåg att jag var för ung för att skaffa barn och att jag inte var mogen nog att ta hand om ett liv. Jag bestämde mig därför för att göra abort. Jag fick någon slags medel som jag skulle ta och då skulle jag kissa ut fostret. Efter att jag hade tagit det där medlet så la jag mig i soffan med ett bäcken under mig. Bredvid mig satt min morfar och kollade på när fostret skulle komma ut (haha). Helt plösligt så låg de där i bäckenet och det var inte bara ett barn utan två! Jag bad om att dom skulle ta bort barnen, för jag ville inte se dom. Jag grät och grät och mamma satt och pratade med mig och förklarade för mig att dom var så små och så genomskinliga att man kunde se alla ådror och man kunde även känna pulsen genom hela kroppen. Usch. Tack och lov att det bara var en dröm. Vad får man allt ifrån egentligen? Idag har jag gått och sett gravida kvinnor och spädbarn överallt.


Hur som helst, idag var det världens storm här med blåst och en massa regn. Dom varnade till och med för hårda vindar. Ibland älskar jag den svenska sommaren! På grund av vädret bestämde vi oss för att åka på IKEA (nu tänker ni säkert IKEA på semestern? Ja IKEA säger jag då. Åker man vanligtvis 40 mil, ca 4 timmar tur och retur för ett besök på IKEA så får man passa på nu när man har ca 6 minuter dit.) Där fick med oss lite saker hem. Åt även köttbullar och potatis. Det är alltid så himla gott där kostigt nog. Sen skulle de andra åka på biltema eller något liknande så då åkte jag till köpcentret här i närheten. När jag sa att jag bara skulle kolla lite så sa min bror " ska DU bara KOLLA?" "ja?" svara jag. Givetvis blev det inte så. Kom hem med 2 supermysiga tröjor.


Ikväll har vi hyrt en film så nu blir den.


Puss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0