brandis

Kom nyss hem från brandstationen. Idag har det vart rätt jobbigt. Vi fick först sätta på oss alla kläder med gastuberna, masken och det sen fick vi gå i en massa trappor och efter det fick vi även gå en sväng runt wargen. Bara för att vi skulle få känna på hur det är att andas in luft från gastuberna och sen känna på hur det känns när den börjar ta slut. Efter det fick de som ville krypa i burarna med helt släckta lampor. Jag och Mattias var först ut och det gick fint. Som vår lärare sa så är det nu det märks om man har klaustrofobi. Nästa gång vi kryper i dem kommer vi även ha 55 grader varmt och en massa fukt på. Kom förresten och tänka på hur det skulle vara att bära på dom där 30 extra kilorna för jämnan? Jag tycker det är jobbigt att ha dem på mig i ca 1 timme. hur skulle det då vara att bära på dom föralltid?

På fredag ska vi ut med båt på sjön och bada. Känns inte såå himla kul. Vet inte om jag kommer klara av det. Fast efter den hemska händelsen på Ayia napa så kanske jag klarar allt? hehe.

Nu blir det en massa pluuuuugg. Skjut mig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0