Årets första dopp 29/1 - 2010

Idag på räddningstjänsten har vi vart nere vid storsjön och tränat islivräddning. Det var - 20 grader så det var riktigt riktigt kallt med andra ord. Vi åkte till ett ställe där det var tunn is så den skulle kunna gå sönder när vi gick på det. Jag var först ut med livräddningsbrädan som man ska glida på isen med. Anna-Klara hade lagt sig en bra bit ut i vattnet så jag skulle åka ut för att med hjälp av 2 andra kunna dra upp och "rädda henne". Jag kom dock bara till kanten där isen började bli svag och sen var jag tvungen att vända. Det blev för läskigt med det mörka och djupa vattnet.

Efter en stund övervägde jag att bara gå fram till kanten och doppa fötterna. Mattias följde med mig ut och när jag gick där så brast helt plötsligt isen och jag for igenom. Fick lite halvpanik så mattias skulle dra upp mig och då for även han igenom. DÅ fick jag panik haha! Där låg vi två sprattlades i en isvak i storsjön och kunde inte ta oss upp. Lyckat! Efter lite om och men kom vi upp.

Sedan åkte vi tillbaka till brandstationen och hade prov. Fick alla rädd på båda proven. Kändes riktigt bra att det äntligen är något som går bra i skolan. Jag är så fruktansvärt less på den nu!

Efter skolan åkte jag ner på stan för att köpa ett par jeansleggings till ikväll, då det blir utgång med några från klassen + Daniel (:


Såhär såg det ut i oktober när vi tränade vanlig livräddning i Storsjön

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0