Afrika sammanfattning 3/1-20/1-2010

Oj, vart ska jag börja! Kan ju berätta att jag i alla fall är hemma nu efter en 25 timmar lång hemresa. Fruktansvärt segt.

Jag har haft det så SJUKT bra. Jag kan dock inte förstå att jag har vart i Afrika. I förrgår låg jag på stranden i 35 graders värme och hade sand under tårna och igår var jag i Sverige och hade snö under fötterna.

Min kamera dog tyvärr ca en vecka innan hemresa så det blev tyvärr inte många bilder från min sida. Väntar på att få alla från dem andra.

Kan skriva lite kortfattat vad jag har hunnit med under de 3 veckorna som jag var i Liberia.

Jag har:
Åkt jeep på afrikanska vägar som är fulla med såkallade "potthål".
Vart med på tre operationer, varav ett var ett akut kejsarsnitt där dem var tvungen att operara  
sittandes på knä pga den låga sängen.
Gråtit när jag hälsat på små och stora barn som vart så undernärda att dem inte kunnat stå upp.
Delat en 90 säng med Jossefin i 2 veckor. 
Sett en av våra livvakter döda en kackerlacka med hjälp av toaborsten.
Sprungit på toaletten var 5 minut ungefär. Varför får ni lista ut själva.
Stått med en fot i Guinea och en i Liberia.
Dansat afrikansk dans med ett tyg runt midjan som inte ville sitta fast vilket resulterade i att jag tillslut 
stod där i bara linne och trosor och dansade afrikans dans inför en stor publik som vek sig av skratt. 20 
minuter senare frågade vår chafför om mitt nummer.
Ätit fisk och kyckling med ris i nästan 3 veckor.
Druckit kokosmjölk ur en nyplockad kokosnöt.
Dansat flippfloppen i taket på en afrikans nattclubb.
Dansat hela natten i en lokal med de afrikanska studenterna.  
Suttit i en jeep mitt ute i ingenstans och druckit öl och sjungt jämtlandssången.
Åkt motorcykel i långklänning med en afrikan.
Fått en liten kille att storgråta pga att han trodde att jag skulle sno hans lilla hundvalp.
Badat i meterhöga vågor.
Spytt pga nervositet och den söta maten.
Lärt de akrikanska studenterna att säga "för" vilket resulterade i "foriiiii"
Har, genom en liten vinkning, fått en militärkolonn att totalt glömma de strikta regler som dem har.
             
... och MYCKET MYCKET mer!










Endast några timmar gammal

Tror tyvärr inte att det finns plats för mer bilder. Får lägga upp dem i en separat inlägg.

Den som har orkat läsa detta inlägg har gjort det bra! 


             
                                   

Kommentarer
Postat av: Jessica H

Alltså vilken upplevelse!!

Men det är knappt att jag kan kolla på bilderna med barnen i inlägget över.. sjukt att vi får må så himla bra i våran del av världen medans barnen där borta ser ut sådär! "/ urs.



Vi får bestämma någon fikadag i vecka, för jag är så nyfiken på att höra mer! (:

2010-01-23 @ 11:19:04
URL: http://inoir.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0