Tunisien del 1, 10/6-10

På Torsdagen var det dags för mig och mitt hjärta att åka på världens mysigaste resa till Tunisien. Planet från Östersund till Stockholm lyfte strax innan 07 på morgonen och planet från Stockholm till Tunisien lyfte 12.15.

Väl där väntade en 2 timmar lång transfär till vårt hotell Fourati. Till vår besvikelse så hade vi fått ett hotellrum med markterass vilket resulterade i en massa insekter och alla som känner mig vet att jag och insekter inte riktigt går ihop.

Samma kväll som vi kom så gick vi ner till stranden och där red vi kamel i solnedgången. Kändes ju lite overkligt att vi samma dag hade vart i kalla Sverige och nu satt vi på en kamelrygg i solnedgången i Tunisien.



Resten av dagarna solade och badade vi. Vi han även med att åka in till Medinan x antal gånger. Medinan var ett slags centrum där dem har en massa basarer. Allt man köpte började med skyhöga priser men efter att ha prutat ner priset med 50-60 % så var det inte så farligt längre. All säljpersonal var verkligen hur jobbiga som helst ( ni som var i till exempel Turkiet vet säkert vad jag snackar om). Är man blond och har blåa ögon (vilket både jag och Daniel har) så är det ännu värre. Vi blev förövrigt tillfrågade om vi var syskon vilket inte var speciellt uppskattat hos oss haha.



För att locka folk till sina affärer hade dem sköldpaddor. Det hade dem överallt! Söta var dem men ett riktigt djurplågeri. 



Utanför medinan var det otroligt vackert. Det låg precis vid havet och längst hela Medinan fanns en lång strandpromenad som vi gick på flera gånger. 









 


Kommentarer
Postat av: Jessica H

men ååh vad underbart!!

2010-06-21 @ 15:06:29
URL: http://inoir.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0