Studenten 4 Juni -2010

Igår tog somsagt jag studenten och det var en helt underbar känsla. Dagen kunde inte ha blivit bättre!

Klockan 06.00 ringde klockan och då var det bara att stiga upp och göra sig iordning inför champagnefrukosten som började 07.30. Väl där bjöd två lärare på en stor och god frukost. Därefter en massa frukt och champagne.

 

Klockan 09.30 skulle vi befinna oss på skolan för att få våra betyg tilldelade och ha en avslut i aulan med stipentiumutdelning och uppträdande. Till skolan åkte vi på vårt flak som vi hade pyntat och fixat kvällen innan.

11.30 var det dags att börja gå ut. När det var vår tur stod vi på trappen och sjung om studentens lyckliga dagar! Nedanför stod familjen, släkten och pojkvännen och väntande med en massa fina rosor, mer champagne och allt vad man nu får hehe. Sen åkte vi flak i 2,5 timmar och det var så jävla kul! Vilken adrenalinkick! I bilen på vägen hem kunde jag inte sitta still för jag hade så mycket adrenalin i kroppen. Underbart!







Hemma väntade en massa personer för att gratta mig och äta god mat och tårta.

Fick även en hel del presenter. Det jag fick var:

  • 1500 kr på cervera
  • 500 kr på guldfynd
  • Glasskål
  • Serveringsfat
  • En "resväska" med ett komplett bestickservis
  • Ett fint silverarband från Malin och hennes familj
  • Ett halsband
  • En silverring från Daniel
  • En stoor tékopp
  • 1500 kr
  • En laptop
  • En tavla som min morfar ritat
  • En datorväska
  • En kokbok från Lelias kök
  • Och såklart en massa blommor

Hoppas jag inte glömt något nu..

Vid 21.00 tiden åkte jag och Daniel in till Cicci för att fira med massa personer från klassen + några andra. Klockan 00.00 gick vi till rådhustrappen där alla studenter träffades och sjöng till något coverband. Vid 02.00 blev det kebab hemma hos Cicci och klockan 03.30 gick jag och Daniel hem för att sova.

Helt underbar dag och tack alla för dessa 3 år! Mer bilder kommer!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0