26/3-10

Idag på brandstationen var vi markörer för några personer som gick utbildningen som deltidsbrandmän. Första övningen var att vi fick åka upp till en parkering och ställa två bilar mot varandra så det skulle se ut som dem krockat. Jag skulle vara chafför och ha ont i nacke och rygg. Så jag fick en nackkrage sedan fick dem lyfta ut mig på en bår genom bilen. Deltidsbrandmännen gjorde inte alls jobbet bra och fick därför inte ens godkänt.

Nästa övning gjorde vi uppe på övningsområdet. Jag körde dit med "minibrandbussen" och lyckades köra med handbromsen i hela vägen. Trots att en kompis till mig hade kollat så den inte var i. BRA gjort! Behöver jag säga att jag skämdes som jag vet inte vad sen?

Men övningen gick i alla fall ut på att vi skulle sitta i en bil och sen bli räddade. Den här gången fick dem dock klippa upp bilen för att få ut vissa. På den här övningen var vi bara tre stycken som var med. Min uppgift var att låtsas att jag hade suttit i bilen men sedan tagit mig ut och gått iväg en bit och sedan blivit medvetslös. Rolig dag var det i alla fall!

Nu har jag precis kört Daniel och hans kompis ut till flygplatsen. Dem ska nämligen åka hem till skåne i 2 hela veckor. Känns lite jobbigt men förhoppningsvis går tiden fort! 

Mamma och bror åkte precis upp till stugan så ikväll ska jag och pappa ut och äta. Blir mys.   


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0