Graviditet

Anna-Klara länkade en aftonbladetannons till mig. Som överskrift stod det "18 år och gravid". Hon gick givetvis på omvårdnadsprogrammet. Jag förstrår inte riktigt varför dem valde att skriva om just det. För det jag tänker är "med det är väl inget konstigt med det?". Antagligen tänker jag så för att på omvårdnadsprogrammet här i Östersund är det bevisat att vi föder fler barn än på något annat program i Sverige. Bara i min och min parallellklass så har tre av ca 25-30 stycken fått barn.

Jag ska inte säga att det är fel, för det tycker jag inte. Det handlar om mognad. Är man mogen nog för att skaffa ett barn och är medveten om att man kommer ha det för resten av sitt liv så visst. Det är upp till var och en. MEN jag undrar vad det är som gör att vi föder fler barn än något annat program i Sverige? Är inte det helt sjukt?

Kanske dags att skaffa sig ett barn snart då så man smälter in i mängden? ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0