Fläskänger, 2010.11.10

Igår tog jag äntligen tummen ur röven och gick och klippte mig. Blev ungefär 5 cm, någon som nästan inte syns. Efter det åkte jag och Daniel till anticimex med några skalbaggar som vi fångat in från lägenheten. Detta har vi haft problem med under några månader nu men tänkt att dem så småningom ska ge sig, vilket dem inte har gjort. Hon på aticimex kunde inte avgöra vad det var för sorts baggar så hon skulle återkomma med det idag. Efter det besöket gick vi hem till mig för att hämta lite god fisk som mamma köpt. Faktiskt samma fisk som Victoria och prins Daniel åt på sitt bröllop ;). Dagen avslutades på max.

Imorse ringde telefonen och det var hon från anticimex som ringde för att berätta vilket sorts skalbaggar det var. Och det är tydligen fläskängrar vi har i vår lägenhet. HUR mysigt låter inte det då? FLÄSKänger. Som om inte det vore nog så sanerar dem inte heller baggarna om man inte hittar dem i det stadiet då dem bara är en larv. Fläskängrarna har tydligen flygit in genom fönstret och förökar sig genom att lägga ägg i döda djur (tro mig, jag har stenkoll på dem här små äckliga krypen och vet allt om dem sedan jag fick reda på namnet). Vad det kan vara för dött djur dem förökar sig i här i våran lägenhet vet jag inte riktigt? Vi som alltid är väldigt noga med städningen.


mmmmmmm

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0