Borta bra, hemma bäst! 12/9-10

Klockan 05.00 landade jag på arlanda efter att ha vart en vecka i Tunisien på ön Djerba. Veckan var helt underbar med en massa sol och bad, dock var maten och underhållningen skattretande. Maten bestod av 98 % socker (ungefär) och underhållningen av en liten dvärg som sjung tyska barnvisor, VARJE kväll! Hotellet i sig var bland det bästa jag har bott på. Sjukt stort med två stora pooler. Tror det fanns mellan 400 och 600 rum där, varav det som låg längst ifrån havet hade 400 meter ifrån och det närmaste låg i princip på stranden. Vi fick ett rum, som enligt mig hade ett av det bästa lägerna. Precis vid en av poolerna.  

Några dagar åkte vi in till 2 olika marknader för att kika lite. Dock var det äckligt varmt så man skyndade sig så snabbt som möjligt för att kunna åka tillbaka och lägga sig vid poolen. Låg mestadels vid poolen för tyvärr lyckades både min mamma och bror bli sjuk med feber. Hann även med att rida kamel en gång till.


Bilden lånande jag från min bror och den är tagen från vår balkong.

I Måndags landade vi som sagt klockan 05.00, klockan 08.20 gick tåget hem till Östersund. Hemfärden gick bättre än tågresan till Stockholm gjorde för strax efter att jag skrev inlägget om att jag satt på tåget så började jag må illa och var sedan åksjuk hela vägen ner till Stockholm. Åksjukepiller räddade hemfärden.

Tisdags morgonen började jag jobba igen och det har jag gjort sedan dess. I Torsdags började jag inte försen 13.30 och då lunchade jag med A-K, Therese och Daniel efter att dem slutat skolan. I Fredags blev det lunch med mamma på sjukhuset och på kvällen blev det grillning tillsammans med Daniels vänner. Igår, Lördag, var jag tyvärr hemma från jobbet och var sjuk.

Idag, Söndag, åkte jag och hjärtat till IKEA för att inhandla en massa saker. Bland annat lite förvaringslådor och liknande för lägenheten är inte speciellt stor. Blev även lite kläder och en väska. Var in på lagerhaus och köpte ett nytt tönt-gulligt duschdrapperi och en hylla till duschen. Har precis bankat ihop en sak till garderoben och ska fortsätta packa upp alla sakerna medans Daniel sitter och pluggar med en kompis.

Imorgon blir det jobb igen med start 06.45.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0