Skåne 1, 2011.07.16

I Måndags kom jag hem efter 12 dagar nere i Skåne. Jag hade det huur bra som helst. Daniel jobbade måndag-fredag 07.00-15.00 så jag hittade på saker med Daniels mamma och syster på dagarna.


Matilda.
Lördagen den 2 konfirmerade sig Daniels lilla syster Matilda sig, efter kyrkan åkte vi till en lokal för att träffa hela deras släkt och för att äta smörgåstårta, tårta och dricka lite gott


Direkt efter det åkte vi vidare till en såkallad logdans. En stor fest som pågår i en loge tillsammans med flera hundra andra. I logen var det uppdukat med ett 10-tal långbord och en liten dansbana. Under kvällen spelade även ett liveband. Där åt vi mat och drack desto mer till alla snapsvisor som spelades. Under några minuter kom det ett helt sjukt regnoväder vilket resulterade i att det började bildas en liten bäck in i logen. När sedan traktorn kom in bland alla människor för att fylla igen med grus så märktes det att man var på en riktig bondefest. Kvällen firades med hela Daniels familj, daniels brors flickvän samt ett flertal vänner till familjen. Efter det åkte vi hem till några vänner till familjen och sov där. Så roligt som jag hade det den kvällen blir svårt att slå.






Några dagar senare åkte jag och Daniel in till Malmö för att kika i lite butiker och käka lite mat. Vi tog en rejäl omväg tillbaka till bilen för att jag skulle få se lite mer av staden. Var ju där över nyår också men det är en helt annan sak att vara där nu under sommaren.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0